Frânghii de siguranță și poziționare
Franghie de siguranță PROT 70
Franghie de siguranță PROT 22
Franghie de siguranță PROT 4
Franghie de siguranță PROT 3
Franghie de siguranță PROT 2
Franghie de siguranță PROT 11
Frânghie de siguranță LB 100
Frânghie de siguranță ABM cu 2LE 101
Frânghie de siguranță ABM-2T
Frânghiile pot avea diverse grosimi, diverse lungimi, în conformitate cu felurite cazuri de scheme de asigurare necesare în practică. Elementele de legătură sunt acele componente ale unui sistem anti-cădere care unesc hamul cu frânghia sau cablul de asigurare. Elementele de legătură pot fi din frânghie sau din chingă textilă ţesută iar fixarea la capete se face cu conectori. Un conector poate fi o carabinieră sau un cârlig. Carabinierele şi cârligele se întâlnesc într-o gamă foarte variată de forme şi dimensiuni, dedicate unui număr mare de situaţii posibile. Carabinierele şi cârligele trebuie prevăzute cu elemente care să asigure împotriva deschiderii accidentale în timpul lucrului. Frânghiile pot avea lungime fixă sau variabilă, reglarea putându-se face cu diverse sisteme, unele cu blocare automată şi acţionate manual, de tip manustop.
Frânghiile pot fi de siguranță, care fac parte din sistemul de asigurare împotriva căderii și care se fixează doar de ham în punctele de ancorare sau de poziționare, care asigură doar menținerea poziției în timpul lucrului la înălțime, pentru a lăsa mâinile libere. Acestea se fixează de regulă de centura de poziționare în punctele abdominale, laterale.
Amortizorul de şoc este acea parte a unui sistem anti-cădere care are rolul de a atenua şocul căderii prin disiparea unei părţi e energiei de cădere. Acest lucru se realizează de regulă prin ruperea unor cusături practicate într-o bandă textilă împăturită şi ambalată în aşa fel încât din momentul producerii căderii şi până în momentul opririi, banda împăturiltă se desface şi se desfăşoară până la o lungime (de regulă) de 2 m. Desfacerea şi derularea se produce prin ruperea cusăturilor iar acest lucru consumă din energia cinetică apărută prin cădere. Absorbantul de şoc se montează de regulă între ham şi elementul de legătură, sau între elementul de legătură şi opritorul de cădere dar nu trebuie să lipsească în nici un caz fiind elementul care face ca oprirea să nu fie bruscă, fapt care ar produce rănirea utilizatorului. În mod evident, după o cădere, amortizorul nu mai poate fi folosit, fiind distrusă integritatea sa fizică.